Corporate Giving

Support The Arts:

Reach Montreal’s Diverse And Cultural Market

Gas Girls
Gas Girls – Alexandra Laferrière and Virgilia Griffith. Photo by Antoine Saito

Corporate sponsorship with Black Theatre Workshop offers opportunities to brand your company, entertain clients, reward employees, target a multicultural audience, help Montreal youth development in the arts and demonstrate your support for arts and culture in minority and diverse communities.

Sponsorships can be for the whole season, the main-stage productions, the artist mentorship program and/or the school tour production. Benefits are tailored to your specific marketing and corporate goals.

Marketing Benefits

  • Logo or credits in marketing, advertisements, promotional materials and on the website
  • Mention in news release and PR activities
  • Signage inside the performance space
  • Full page ad in programs
  • Mention of support in opening night and gala speeches
  • Opening night tickets for company representatives
  • Complimentary tickets for employees
  • Article in our annual newsletter to our network of more then 4500 contacts

Business Development

  • Access to ethnically diverse highly educated patrons
  • Great networking opportunities with current and potential clients
  • A great way to target a new untapped market
  • Shows company’s support for the Montreal ethnic and cultural community
  • Shows company’s support for youth development in the arts
  • Volunteer opportunities for employees

Season Sponsorship – Exclusive Opportunity

Title Season Sponsor  $25,000

  • Company logo directly appended to Black Theatre Workshop’s logo for the entire season and appearing on all promotional materials (for example*: XXX presents Black Theatre Workshop’s 17-18 Season). This includes:
  • Logo on 6000 Season Brochures
  • Logo on 1000 Mainstage color postcards sent to mailing list subscribers and distributed in key locations across Montreal
  • Logo on all paid advertisements of the season
  • Logo on all BTW press releases and your company release in all media kits
  • Logo on all BTW programmes of the season
  • Logo on all promotional materials and invitations for the season
  • Article in BTW’s annual newsletter to our database of over 4500 contacts
  • Full-page ad in the Mainstage programme (approx. 1500 distributed)
  • Prime signage at BTW offices and at all BTW events;
  • Public platform for endorsement at BTW’s Mainstage and Vision Gala
  • Special Thanks and Honorable Mentions at all official BTW events
  • 10 complementary tickets to BTW’s Mainstage play

Vision Gala Sponsor $5000

  • Company logo in prime location on all press releases, e-blasts, promotion material sent out to 5000 people annually
  • Prime location on our website with link to your company’s website
  • Acknowledgment of your support during our Vision Gala
  • Acknowledgement of your support during all Radio, TV and Print advertisements.
  • 4 free tickets to our Vision Gala celebration

Artist Mentorship Season Sponsor $5000

  • Company logo in prime location on all press releases, e-blasts, promotion material sent out to 5000 people annually
  • Prime location on our website with link to your company’s website
  • Volunteer opportunities with our Artist Mentorship members
  • Acknowledgment of your support during Artist Mentorship performances

Partenariats et commandites

Encourager les arts: atteindre le marché diverse et culturel de Montréal

Le parrainage d’entreprise avec Théâtre BTW offre des opportunités de démarquer votre compagnie, de divertir vos clients et de récompenser vos employés, de cibler un marché multiculturel, d’aider le développement des jeunes dans le secteur des arts à Montréal et de démontrer votre soutien pour les arts et la culture de communautés minoritaires et diverses.

Le parrainage peut être pour la saison complète, les productions principales, le programme d’accompagnement artistique et/ou la production de tournée scolaire. Les prestations sont adaptées à vos propres objectifs corporatif et marketing.

Bénéfices marketing

  • Logo ou mention dans le plan de marketing, les publicités, les matériaux promotionnels et sur le site Web
  • Mention dans les activités de relation publique et les communiqués de presse
  • Une page d’annonce complète dans notre programme
  • Mention du soutien dans les discours à nos soirées d’ouverture du Mainstage et à notre gala
  • Billets gratuits pour les employés
  • Article dans notre bulletin annuel à notre liste d’envoi de plus de 4500 contacts

Développement de l’entreprise

  • Accès à une clientèle diverse et hautement éduquée
  • Bonne occasion de réseautage avec des clients courants et potentiels
  • Bonne méthode de cibler un nouveau marché inexploré
  • Démontrer votre appui pour une importante communauté éthique et culturelle de Montréal
  • Démontrer votre appui au développement des artistes de la relève
  • Opportunité de bénévolat pour les employés
  • Commanditaire de la saison – une opportunité exclusive

Titre de commanditaire de la saison $25,000

  • Logo de votre entreprise joint avec le logo de BTW pour la saison complète qui apparaît dans tous les documents promotionnels (par exemple*: XXX présente la Saison 17-18 de Black Theatre Workshop). Cela inclut:
  • Logo sur 6000 brochures de saison
  • Logo sur 1000 cartes postales en couleur du Mainstage envoyées aux abonnés de BTW et distribuées dans des endroits stratégiques à Montréal
  • Logo sur toutes les annonces payées de la saison
  • Logo dans tous les communiqués de presse de BTW avec vos communiqués inclus dans nos dossiers de presse
  • Logo dans tous les programmes BTW de la saison
  • Logo dans tous les documents promotionnels et invitations pour la saison
  • Article dans le bulletin annuel de BTW envoyé à plus de 4500 contacts
  • Une page complète d’annonce dans le programme du Mainstage (environ 1500 copies distribuées)
  • Signalisation première à nos bureaux et à tous les événements de BTW
  • Plate-forme publique pour endossement au Mainstage de BTW et au Vision Gala
  • Remerciement spécial et mention honorable à tous les événements officiels de BTW
  • 10 billets gratuits à la pièce de théâtre Mainstage de BTW

Commandite du Vision Gala $5,000

  • Logo de l’entreprise stratégiquement placé dans tous les communiqués de presse, courriels et documents promotionnels envoyés à 5000 personnes annuellement
  • Logo stratégiquement placé sur notre site Web avec un lien lié à votre site Web
  • Reconnaissance de votre soutien lors de notre Gala Vision
  • Reconnaissance de votre soutien dans toutes les annonces imprimées et toutes les annonces à la radio et la télé
  • 4 billets gratuits pour la célébration du Gala Vision

Commandite du programme d’accompagnement pour les artistes pour la saison $5,000

  • Logo de l’entreprise stratégiquement placé dans tous les communiqués de presse, courriels et documents promotionnels envoyés à 5000 personnes annuellement
  • Logo stratégiquement situé sur notre site Web avec un lien lié à votre site Web
  • Opportunité de participer aux évènements pour les membres du programme
  • Reconnaissance de votre appui lors de présentation des artistes du programme d’accompagnement